Toertocht De Juweel zaterdag 10 september + foto’s

woensdag 7 september 2022

De foto’s:: https://photos.app.goo.gl/D8A1EpYb4W4uBZJv9

Op 10 september is er alle reden om vanuit Stiens te gaan fietsen. FTC Stiens heeft gepijlde routes uitgezet. De tocht heeft de naam “De Juweel” en FTC Stiens wil die naam eer aan doen. Het is ook mogelijk om op een ander punt van de route te beginnen en de route te volgen. Voorts kan in Stiens worden ingeschreven of de voorinschrijving worden gescand.

De (nieuwe) routes hebben verschillende afstanden.
Er is een aparte route van 50km uitgezet die goed te doen is voor E-bikers en de gewone sportieve fietser. Dus eigenlijk voor iedereen die een ontspannen fietsdag wil hebben. De deelnemers aan de 50km route worden over verrassende fietspaden gestuurd. Tevens is er voldoende mogelijkheid onderweg een bakje koffie of iets anders te scoren zoals in Baard, Op Hatsum en rustpunt molen de Puollen.

De langere route gaat over 110km en is vooral geschikt voor racefietsers of hardfietsers. Deze route gaat naar Nijland, waar een pauzeplaats is.

De tochten leiden je over oude dijkweggetjes en door prachtige dorpen, waar Friesland zo rijk aan is. Friesland is de provincie met de meeste kleine dorpen. Overal waar je bent zie je minstens enkele kerken boven de terpen uitsteken.

110 km, start tussen 08.00 uur en 10.00 uur
50 km, start tussen 09.00 uur en 11.00 uur

Voorinschrijving geniet de voorkeur!

Voorinschrijving is mogelijk t/m vrijdagavond 9 september 24:00u en is ongeacht wel/geen lidmaatschap NTFU.

Kosten deelname:

• 50km: € 4,00 aan de start, voorinschrijvers € 4,00, NTFU-leden € 3,00
  • 110km: € 6,00 aan de start, voorinschrijvers € 5,00, NTFU-leden € 4,00
  • FTC Stiens leden gratis

Detail-informatie:
– Voorinschrijving aanbevolen, klik hier
– Routes gepijld en op GPX beschikbaar
– Fietsenstalling
– Helm verplicht
– E-Bike (50km route)

Start vanuit De Kern, Smelbrege 3 te Stiens
In het centrum aan de Langebuorren/Smelbrege en op het plein kan niet worden geparkeerd. In de omgeving eromheen is voldoende parkeergelegenheid.