Over FTC

De FTC Stiens staat voor Fiets Toer Club Stiens, in de volksmond Fietsclub Stiens en is officieel opgericht op 3 maart 1982. Het doel van de club is het voor leden en derden kweken van belangstelling voor fietstochten en andere fiets evenementen. Voor 1 januari 2015 was de naam FTTC Leeuwarderadeel.

Sinds 1991 is de club aangesloten bij de N.T.F.U. (De Nederlandse Toer Fiets Unie). De leden ontvangen een lidmaatschappas en het toerfiets magazine. De lidmaatschappas geeft u recht op korting bij deelname aan officiële N.T.F.U. tochten. Tevens zijn de leden verzekerd bij eventuele ongevallen.

Vanaf eind maart tot eind september is het mogelijk om op de maandag- of woensdagavond de trainingen te bezoeken. Er wordt in diverse groepen getraind en op verschillende niveaus. De aanvang op beide avonden is 19.00 uur vanaf centrumplein van Stiens. Het hele jaar kan op de woensdagmiddag worden getraind: vanaf eind maart tot eind september op de racefiets en vanaf oktober tot eind maart op ATB of gravelbike.

Voor wat betreft de sponsoring zijn er 3 hoofdsponsors, tevens de shirtsponsors. Dit zijn Bakker Training & Therapie, Bike Totaal Haijma en Meneer&Mevrouw Hoekstra. Daarnaast zijn er 3 sponsors met een banner op de site, te weten: Bouwbedrijf de Vries, P. de Vries Installatietechnieken en V & H Dakbedekkingen.

De toercommissie, onderdeel van het bestuur, is verantwoordelijk voor het samenstellen van het toerprogramma. Wij staan u graag te woord omtrent vragen en nodigen u van harte uit om eens gezellig een avond met ons mee te fietsen!